Haber Tarif sosyal medyada trend oldu: Çiftçiler talebe yetişemiyor

Tarif sosyal medyada trend oldu: Çiftçiler talebe yetişemiyor

İzlanda'daki çiftçiler, ana malzemesi salatalık olan tariflerin TikTok'ta trend olması nedeniyle salatalık satışlarının ikiye katlandığını ve artan talebe yetişmediklerini belirtti.

JrRCht1YikG_4gl74rzp5Q.jpg

Sosyal medya fenomenlerinin susam yağı, sarımsak, pirinç sirkesi ve acı biber yağı kullanarak lezzetlendirdiği ince rendelenmiş salatalıkla yaptığı salata tarifinin TikTok'ta yayılması, İzlanda'daki çiftçileri zora soktu.
TI7lu-6QI0qcPhDMDFuQ5g.jpg

İzlanda'nın çiftçiler birliği olarak da bilinen "Bahçıvanlar Satış Şirketi"nden BBC'ye yapılan açıklamada, tarifin birdenbire popülerleşmesi nedeniyle ülkedeki çiftçilerin artan tüketici talebine yetişemediği kaydedildi.
iLIuWebI_Uio1erdzUaKyg.jpg

Açıklamada, her yıl ülkede yaklaşık 2 bin ton salatalık üretildiği belirtilerek yalnızca TikTok trendinin değil, çocukların yaz tatilinden dönmesinin ve henüz yeterince üretim yapılmamasının da "salatalık kıtlığına" etkisi olduğu ifade edildi.
JpFzxL_vKEigSm_P1egbeQ.jpg

Salatalıklı tariflerin ülkede çok popüler olduğu aktarılan açıklamada, tarifte yer alan diğer malzemelerin de fazlaca satıldığı kaydedildi.
nKhuoGD5fUyAa00GSHIDbQ.jpg

İzlanda'daki bir süpermarket zinciri Hagkaup da salatalık satışlarının iki kattan fazla arttığına işaret etti.
U3zcVvvcmkCl7XT2IzwHiQ.jpg

VVJCdnNXR0y0P4MeT2sDRg.jpg

 
Üst Alt