Nasıl Yapılır? Samsung S22 Ultra Sinyal Yok veya Ağ Sorunu Nasıl Çözülür?

  • Konbuyu başlatan CaN
  • Başlangıç tarihi
  • 3,133
Samsung S22 Ultra Sinyal Yok veya Ağ Sorunu Nasıl Çözülür?

img_1637814103_44679924efdd.jpg


Samsung, Şubat 2022'de Galaxy S22 Ultra'yı piyasaya sürdü. Kutudan 12 GB'a kadar RAM, 108 MP dörtlü kamera kurulumu, 40 MP özçekim kamerası, 5000 mAh pil ve daha fazlasını içeren Android 12 ile birlikte gelmekte. Son zamanlarda, birkaç Galaxy S22 Ultra kullanıcısı, sinyal olmaması veya ağ sorunu hakkında oldukça sık bildirimde bulunmaya başladı. Burada Samsung S22 Ultra Sinyal Yok veya Ağ Sorununu düzeltmek için birkaç sorun giderme yolunu sizler için anlattık.

Siz de böyle bir sorunun kurbanlarından biriyseniz, sorun çözülene kadar bu yazımızı inceleyin. Birden fazla rapora göre, çok sayıda Samsung Galaxy S22 Ultra kullanıcısı, arama ve SMS gelen veya giden sorunları tetikleyen ağ sinyali düşmesi veya sinyal olmaması sorunu yaşıyor. Telefonda sinyal çubuklarının görünmemesinin nedeni çoğunlukla hücresel şebeke olsa da, telefon ayarlarınız bazen çakışabilir.

Söylemeye gerek yok, Samsung Galaxy S22 Ultra cihazınızda herhangi bir şebeke kapsama alanı alamıyorsanız veya sinyal alamıyorsanız, arama yapamaz veya cevaplayamaz, kısa mesaj gönderemez, internette gezinemezsiniz ve cihazın yeniden başlatılması yada Uçak modunun Açılıp/Kapatılması işinize yarayabilir. Ancak bu sorun sizi oldukça sık rahatsız ediyorsa, böyle bir sorunu çözmek için aşağıdaki geçici çözümleri izleyin.

Samsung Galaxy S22 Ultra'da Sinyal veya Ağ Sorunu Neden Kaynaklanır?

Ağ sunucusu sorunları, ahizedeki yanlış ağ ayarları, fiziksel SIM kartla ilgili sorunlar, anten gibi telefonun donanımında fiziksel hasar, su hasarı gibi Samsung Galaxy S22 Ultra cihazınızdaki ağ sinyali sorununun arkasında birden çok olası neden olabilir. Yazılım aksaklığı veya hatası, APN ayarları veya mobil operatörle ilgili sorunlar vb. nedenler olabilir.

Böyle bir soruna gerçekte neyin neden olduğundan emin olmak zor olsa da endişelenecek bir şey yok. Bazen cihazdaki geçici bir sistem veya ağ arızası, durum çubuğunda kolayca düzeltilebilecek bir 'Sinyal Yok' bildirimi gösterebilir.

Samsung S22 Ultra Sinyal Yok veya Ağ Sorunu Nasıl Onarılır?

Neyse ki, aşağıda belirtilen birkaç sorun giderme yöntemi, Samsung Galaxy S22 Ultra cihazınızdaki ağla ilgili sorunları çözmenize yardımcı olabilir.

1. Cihazı Yeniden Başlatmaya Zorlayın

İlk olarak, akıllı telefonu zorla yeniden başlatmak, geçici sistem arızasını veya önbellek veri sorununu çözebilir.
  • Ses Kısma + Güç düğmelerine en az 10 saniye basın.
  • Cihazınızı zorla kapatacak ve tekrar açacaktır.
  • Ekranda Samsung açılış logosu göründüğünde, her iki tuşu da bırakın.
  • Şimdi, cihazın açılmasını bekleyin ve sorunu tekrar kontrol edin.

2. Uçak Modunu Açın ve Kapatın

Uçak modunu kolayca açıp kapatmak için bildirim panelini aşağı çekmeniz gerekecek. Aksi takdirde, Samsung Galaxy S22 Ultra cihazında Uçak modunu açıp kapatmak için aşağıdaki adımları izlemeyi deneyebilirsiniz.
  • Ayarlar menüsüne gidin > Bağlantılar üzerine dokunun .
  • Uçak modu > Anahtarı Açık konuma getirdiğinizden emin olun üzerine dokunun .
  • Şimdi, lütfen birkaç saniye bekleyin > Ardından Kapatın .

3. Samsung Cihazınızda Tercih Edilen Mobil Şebekeyi Ayarlayın

Samsung Galaxy S22 Ultra akıllı telefonunuzdaki 'Servis Yok' veya 'Sinyal Yok' hatası bazen yanlış mobil ağ tercihi nedeniyle oluşabilir. Samsung cihazınızda tercih ettiğiniz mobil ağı ayarlamak için aşağıdaki adımları manuel olarak takip edebilirsiniz.
  • Ayarlar menüsünü açın > Bağlantılar üzerine dokunun .
  • Mobil ağlar > Şebeke operatörlerini seçin üzerine dokunun .
  • Şimdi, cihaz bölgenizdeki tüm kullanılabilir ağları aramaya başlayacaktır.
  • Şebeke sağlayıcınızı gördüğünüzde manuel olarak seçin .
  • Son olarak, değişiklikleri uygulamak için cihazı yeniden başlatın.

4. Veri Dolaşımını Açın ve Kapatın

Veri Dolaşımı, akıllı telefonunuzun operatörünüzün ağıyla bağlantısı kesildiğinde ve başka bir ağa bağlandığında gerçekleşir. Dolaşım, sonunda, ülke genelinde ağınızın erişilemez olduğu yerin dışında olsanız bile arama yapmanıza, metin göndermenize ve kablosuz veri kullanmanıza olanak tanır. Ancak, bazen veri dolaşımı özelliği bazı yerlerde ağ sorunlarına neden olabilir. Aynı zamanda, veri dolaşımı kullanımdaysa ek ücretlere neden olabilir. Bir süreliğine açmayı ve ardından aşağıdaki adımları izleyerek kapatmayı denemelisiniz.
  • Ayarlar menüsüne gidin > Bağlantılar üzerine dokunun .
  • Açmak için Mobil ağlar > Veri dolaşımı üzerine dokunun .
  • Şimdi, cihazın şebeke kapsama alanına girmesini bekleyin.
  • İşiniz bittiğinde, Veri dolaşımını kapatabilirsiniz.

5. SIM Kartı Çıkarın ve Yeniden Takın

Yapabileceğiniz başka bir şey, SIM kartı fiziksel olarak ahizenizden çıkarıp yeniden takmaktır, çünkü bazen gevşek bağlantı veya SIM kartın yerleştirilmesi, ağ sinyaliyle ilgili birkaç soruna neden olabilir. Hasarı önlemek için SIM kartı nazikçe çıkarıp yeniden taktığınızdan emin olun. Takıldıktan sonra, etkinleştirmek üzere SIM veya USIM kartını etkinleştirmek için aşağıdaki adımları izleyin.
  • Ayarlar'a gidin > Bağlantılar'a dokunun .
  • SIM kart yöneticisini seçin > SIM veya USIM kartlarını etkinleştirmek için anahtarlardan birine veya her ikisine dokunun.

6. Ağ Operatörünü Otomatik Olarak Ayarlayın

Şebeke operatörünü otomatik moda ayarlamak da aşağıdaki adımları izleyerek bahsetmeye değer. Otomatik şebeke operatörünü ayarlamak için her zaman SIM kartı cihaza taktıktan sonra yapmalısınız. Bunu yapmak için:
  • Ayarlar menüsüne gidin > Bağlantılar üzerine dokunun .
  • Mobil ağlar'ı seçin > Ağ modu üzerine dokunun .
  • Açılır menüden LTE/3G/2G (otomatik bağlantı) öğesini seçin.
  • Ağ operatörleri > Otomatik olarak seçtiğinizden emin olun üzerine dokunun . [Zaten otomatik olarak seçilmişse, kapatıp tekrar açın]

7. Ping Testini Samsung Hizmet Modu aracılığıyla çalıştırın

Ayrıca aşağıdaki adımları izleyerek Samsung Servis Modu üzerinden Samsung Galaxy S22 Ultra cihazınızda ping testi yapmayı denemelisiniz.
  • Telefonunuzda Çevirici uygulamasını açın .
  • *#*#4636#*#* kodunu girin .
  • Servis moduna girin > Cihaz bilgileri seçeneğine dokunun .
  • Şimdi, Ping testini çalıştır > Radyo seçeneği altta mevcut olacaktır.
  • Açık veya kapalı olup olmadığını kontrol edin. Radyoyu açmak için yanındaki düğmeye basın.
  • Cihazı yeniden başlatmanız istenecek > Yeniden Başlat'a dokunun ve sorunu kontrol edin.

8. Cihazdaki APN Ayarlarını Güncelleyin

APN (Erişim Noktası Adı) Ayarları, mobil cihazınızdaki veri bağlantısı, MMS vb. ile ilgili birden fazla bilgi içerir. APN ayarlarını hücresel ağınıza göre doğru yapmak veya güncellemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.
  • Ayarlar'a gidin > Bağlantılar'a dokunun .
  • Mobil ağlar > Erişim Noktası Adlarını Seç üzerine dokunun .
  • Şimdi, Diğer (3 nokta) > Varsayılana Sıfırla üzerine dokunun .
  • Yeni APN Ayarlarını girin ve değişiklikleri uygulamak için cihazı yeniden başlatın.
Not: SIM kartı cihaza taktıktan sonra, cep telefonu operatörünüz APN ayarlarını kısa mesaj yoluyla telefonunuzda geniş çapta yapılandırmak için otomatik olarak gönderir. Metin mesajını açın ve otomatik olarak kaydetmek için yapılandırmaya dokunun.

9. Sistem Yazılımı Güncellemesini Kontrol Edin

Bazı durumlarda, yazılım sürümünün güncellenmesi, sistem aksaklığı veya önbellek verileri sorunuyla ilgili birden çok sorunu kolayca çözebilir. Bunu yapmak için:
  • Ayarlar uygulamasını açın > Aşağıya doğru kaydırın.
  • Yazılım güncelleme > Güncellemeleri Kontrol Et üzerine dokunun .
  • Mevcut bir güncelleme varsa, İndir ve Yükle'ye dokunduğunuzdan emin olun .
  • Şimdi, cihazın güncelleme işlemini bitirmesini beklemeniz gerekecek.
  • Tamamlandığında, ahizeniz sisteme otomatik olarak yeniden başlayacaktır.

10. SIM Kart Yöneticisinin Önbelleğini ve Depolama Verilerini Temizleyin

Cihazda geçici bir aksaklık olmadığından emin olmak için aşağıdaki adımları izleyerek SIM Kart Yöneticisinin önbelleğini ve depolama verilerini temizlemeyi de deneyebilirsiniz.
  • Ayarlar'a gidin > Uygulamalar'a dokunun .
  • Sağ üst taraftaki Menü simgesine (3 nokta) dokunun .
  • Açılır listeden Sistem Uygulamalarını Göster'e dokunun .
  • SIM Kart Yöneticisi'ni arayın ve uygulamalar listesinden açın.
  • Depolama > Önbelleği Temizle üzerine dokunun .
  • İşiniz bittiğinde, Verileri Temizle'ye dokunduğunuzdan emin olun . Sorulursa onaylayın.

11. Tüm arka plan uygulamalarını kapatın

Bazı uygulamalar veya hizmetler size haber vermeden arka planda sessizce çalışabileceğinden, Galaxy S22 Ultra'nızda arka planda çalışan tüm uygulamaları kapatmanız da önerilir. Arka plan görevleri yalnızca bant genişliğini tüketmekle kalmaz, aynı zamanda sistem kaynaklarını da tüketir.
  • Ana ekranda, arka planda çalışmaya devam eden tüm uygulamaları görüntülemek için Son Uygulamalar tuşuna dokunun.
  • Tüm arka plan uygulamalarını sonlandırmak veya kapatmaya zorlamak için Tümünü Kapat'a dokunun .
Arka planda çalışan uygulamaları belirgin bir şekilde temizlemek için aşağıdaki adımları izlemeyi de deneyebilirsiniz. Böyle yaparak:
  • Galaxy S22 Ultra cihazınızda Ayarlar uygulamasını açın .
  • Pil ve Cihaz Bakımı > Şimdi Optimize Et seçeneğine dokunun .
  • Ayarlar uygulamasını tekrar açın > Pil ve Cihaz Bakımı bölümüne gidin .
  • Hafıza > Kapatmak istediğiniz arka plan uygulamalarını seçin seçeneğine gidin .
  • Şimdi, değişiklikleri uygulamak için Şimdi Temizle > Cihazı yeniden başlat'ı seçin.
 

12. Önbellek Bölümünü Silmeyi Deneyin

Bozuk veya aşırı yüklenmiş önbellek bölümünü silmenize yardımcı olacak aşağıdaki adımları izleyerek Samsung cihazınızdaki önbellek bölümünü silmeyi deneyebilirsiniz. Sistem performansını iyileştirecek ve uygulama çökmelerini veya hizmet sorunlarını azaltacaktır.
  • Cihazdaki Güç düğmesine basın ve basılı tutun ve Kapat öğesini seçin .
  • Şimdi, cihazınız Stok Kurtarma Moduna girene kadar Güç + Ses tuşlarını birkaç saniye basılı tutun .
  • Cihazınız Stok Kurtarma Modunda önyüklendikten sonra, gezinmek ve seçenekleri vurgulamak için Ses tuşlarını kullanabilirsiniz.
  • Önbellek Bölümünü Sil seçeneğini vurgulayın > Onaylamak/seçmek için Güç tuşuna basın.
  • Şimdi, EVET'i vurgulamak için Ses tuşlarını tekrar kullanın > Seçmek/onaylamak için Güç tuşuna basın.
  • Cihazınız önbellek bölümü verilerini silmeye başlayacaktır. Bu nedenle, işlemin tamamlanmasını bekleyin.
  • Son olarak, sistemdeki cihazı yeniden başlatın ve sorunu tekrar kontrol edin.

13. Ağ Ayarlarını Sıfırlayın

Yukarıdaki yöntemler işe yaramadıysa, Galaxy cihazınızdaki ağ ayarlarını sıfırlamak için aşağıdaki adımları izleyin. Cihazın hücresel operatörden ağ erişimini yeniden kazanmasına yardımcı olur.

Lütfen Dikkat: Cihazınızdaki ağ ayarlarının sıfırlanması, Wi-Fi şifreleri gibi yapılandırılmış ağ ayarlarını silecektir. Bu nedenle, aşağıdaki adımları izlemeden önce Wi-Fi şifrelerini kontrol etmeyi deneyebilirsiniz.
  • Ayarlar menüsünü açın > Genel Yönetim üzerine dokunun .
  • Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla'yı seçin üzerine dokunun .
  • Şimdi, Ayarları Sıfırla > İstenirse, PIN'inizi, şifrenizi veya düzeninizi girin.
  • Ayarları Sıfırla üzerine dokunun ve onaylayın.
  • Sıfırlama işlemini bekleyin ve ardından değişiklikleri uygulamak için cihazı yeniden başlatın.

14. Bozuk veya Bilinmeyen IMEI Numarasını Kontrol Edin

Samsung Galaxy cihazınızda 'Servis Yok' hatası bazen boş veya bilinmeyen bir IMEI numarası nedeniyle oluşabilir. Bazen cihazınızdaki bozuk IMEI numarası sizi çok rahatsız edebilir. Aşağıdaki adımları izleyerek, aynı sorunu kontrol edebileceksiniz.
  • Dialer uygulamasına gidin ve cihazın IMEI numarasını görmek için *#06#kodunu girin .
    • Durumda 'Null' görünüyorsa , bu, IMEI numarasının bir şekilde bozuk olduğu anlamına gelir.
  • Şimdi, Çevirici uygulamasında *#197328640# veya *#*#197328640#*#* yazın.
  • 'Ortak' seçeneğini seçtiğinizden emin olun .
  • #1 Saha Testi Modu (FTM) seçeneğini seçin ve KAPATIN .
  • Bu işlem IMEI numarasını geri yükleyecektir.
  • Tuş girişine geri dönün > FTM'yi Kapatmak için Seçenek 2'yi seçin .
  • Şimdi SIM kartı cihazdan çıkarın.
  • En az 2 dakika bekleyin ve ardından SIM kartı tekrar takın.
  • Cihazı yeniden başlattığınızdan emin olun ve Çevirici uygulamasında *#197328640# yazın.
  • Hata Ayıklama ekranı > Telefon kontrolünü seçin > Nas kontrolünü seçin > RRC'yi seçin > RRC revizyonunu seçin .
  • Şimdi Seçenek 5'i seçin > Değişiklikleri uygulamak için telefonunuzu yeniden başlattığınızdan emin olun.

15. Fabrika Ayarlarına Sıfırlama Gerçekleştirin

Yöntemlerden hiçbiri sizin için işe yaramadıysa, aşağıdaki adımları izleyerek Samsung Galaxy S22 Ultra cihazınızda fabrika ayarlarına sıfırlama yöntemi uyguladığınızdan emin olun. Cihazdaki olası tüm aksaklıkları veya önbellek veri sorunlarını veya sistem hatalarını vb. kolayca giderebileceksiniz. Bunu yapmak için:
  • Sıfırlamadan önce cihazda tam bir veri yedeklemesi yaptığınızdan emin olun. Aksi takdirde, kişiler, kısa mesajlar, belgeler veya dahili depolamadaki medya dosyaları gibi önemli verilerinizi kesinlikle kaybedersiniz.
  • İşiniz bittiğinde, cihazınızda Ayarlar uygulamasını başlatın.
  • Genel Yönetim > Sıfırla'yı seçin üzerine dokunun .
  • Ardından, Fabrika Verilerine Sıfırla > Sıfırla öğesini seçin .
  • Tümünü Silüzerine dokunun ve biraz zaman alabileceği için işlemin tamamlanmasını bekleyin.
    • Bir cihaz şifresi/şifresi/desen isterse, onaylamak için aynısını girin.
  • Tamamlandığında, cihazınız sisteme otomatik olarak önyüklenir.
  • Son olarak, ilk kurulum sürecinden geçin ve cihazınızı kullanmaya başlayın.
 
Etiketler
ağ sorunu android nasıl çözülür s22 ultra samsung sinyal yok
Üst Alt